سری شانزدهم از منوی۳/ واجراسانا

“سری شانزدهم”
-ادامه تمرین از منوی شماره ۳
– تمرینات آماده سازی برای هانومان آسانا و اوپاویشاکوناسانا/ انعطاف عضلات لگنی و ران/ ۱۸۰/ ساق/ انگشتان پا/ استقرار نیم تنه بالایی

*واجر آسانا_ ویرآسانا_ Vajrasana
نشست روی ساق پاها
– در اسلاید اول این آسانا معرفی شده است. حرکت به صورت نشست روی ساق پا ها است که در کنار هم قرار دارتد به گونه ای که سرینی ها هم در اتصال با پاشنه پا می باشند.
– تنوع دیگری از این حرکت به گونه ای است که دوساق از هم فاصله دارند، پاشنه های پا در کنار سرینی ها است و سرینی ها به لبه داخلی کف پاها در اتصال است و روی زمین قرار می گیرند.
– در اوایل به دلیل عدم انعطاف در عضلات، سرینی روی زمین و مماس با لبه داخلی کف پاها قرار نمی گیرد. استفاده از آجر یوگا و یا فوم رول بسیار کمک کننده است. همچنین ممکن است به دلیل عدم انعطاف عضلات رویه پا و انگشتان، قرار گرفتن سرینی ها روی پاشنه دردناک باشد. استفاده از مت کلفت و همچنین فوم رول در زیر انگشتان و مچ، در افزایش انعطاف و همچنین حمایت از آسیب، کمک کننده است.
– در طول حرکت، در نیم تنه بالایی، پهلو ها بلند و کشیده، شانه ها بالا و عقب و رها، سر در امتداد ستون مهره ها.
– در آخر جمع کردن پاها در شکم و حرکت گهواره و سپس شاواسانا یا حالت استراحت پیشنهاد می شود.

– در ادامه نوع تمرین، “پنج مرحله پنج دقیقه ای”، می توانید طی پنج مرحله تنها بر روی این آسانا و یا بر روی انواع آماده سازی ها که در یکی از اسلایدها معرفی شده است، تمرین کنید.

– این تمرین در انعطاف عضلات پا و انگشتان و استقرار و راستای صحیح نیم تنه بالایی در اجرای هانومان آسانا و اوپاویشتاکوناسانا موثر می باشد.

-تمرین کنید و تاثیر حرکت را در بدن خود مشاهده کنید.
#واجرآسانا#ویراسانا
#Vajrasana#virasana

#samiyayoga

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *