آدوموکاشوان آسانا(سگ سر پایین)

#آداموکاشوان آسانا_ سگ سر پایین

– برای تعیین وضعیت حرکت، ایستاده و خم به جلو است. به دلیل اینکه سر در موقعیت پایین تر از قلب و نزدیک به زمین است، بنابر این یک حرکت معکوس نیز است با ویژگی حرکات معکوس.( حرکات معکوس دو ویژگی دارند: یک ویژگی در جابجا شدن موقعیت سر و قلب است و ویژگی دوم در بالا رفتن پا نسبت به موقعیت لگن است که هر کدام به تنهایی فوایدی را برای بدن به همراه دارند.)

– در فرم نهایی حرکت: باز بودن قفسه سینه، صاف بودت عضلات پشتی، دور بودن گوش ها از شانه، استقرار خط صاف شانه ها، صاف بودن پشت زانوها، قرار گرفتن هردو کف پا روی زمین

 

– وضعیت دستها: فاصله دو دست به اندازه عرض شانه، قسمت داخلی آرنج ها به سمت یکدیگر(اصطلاحا چشمی آرنج ها همدیگرو می بینند🙂)، وزن روی دستها نیست، مراقب باشیم دستها به شکل کمان نشوند و دستها قوی و کاملا صاف

 

– اجرای حرکت با ابزار کمکی در اسلاید های مختلف نشان داده شده است.

 

-در تصویر بعدی نمونه آماده سازی برای فرم بهتر دستها و قرار گیری لگن با نزدیک شدن شکم به رویه ران ها نشان داده شده است.

– آناتومی حرکت، تاثیر عضلات اصلی و مهم را نشان می دهد.

 

-اسلاید بعدی نشان می دهد که برای اجرای بهتر حرکت، خوب است زانو ها را خم کنیم و عضلات شکم را به رویه ران نزدیک کنیم و با حفظ وضعیت لگن، آرام پشت زانو ها را صاف کنیم. به این ترتیب، به فرم نهایی حرکت نزدیک تر می شویم.

 

-تنوع حرکت با افزایش توانمدی در دست و یا پا در تصویرهای بعدی معرفی شده است.

– اسلاید آخر : برای افرادی که درد مچ دست دارند می توانند ساعد ها را روی زمین قرار دهند. همچنین برای تقویت عضلات دست، قرار دادن ساعد و بستن آن با کمربند بسیار کمک کننده است خصوصا افرادیکه قسمت داخلی آرنج هایشان به سمت بیرون کشیده شده هستند و تمایل به پیچ دارند.

 

#آدوموکاشوان آسانا#سگ سر پایین
# adho mukha svanasana#downward dog pose
#samiyayoga

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *