اجراهای متفاوت شالاباسانا یا ملخ با کمک ابزار چگونه است؟

شالاباسانا یا ملخ

Salabhasana-locust pose

این آسانا از گروه حرکات خوابیده و خم به عقب است.

 تفکیک حرکت در نیمه بالایی بدن برای بلند کردن سر، شانه، دست ها و همچنین خم به عقب برای بلند کردن پاها قابل توجه است. در نتیجه باید جداگانه روی دوقسمت تمرین کرد و سپس حرکت نهایی را اجرا کرد.

 

آردهاشالاباسانا یا ملخ نیمه یک پیش نیاز برای شالاب کامل است.

در وضعیت نیمه، ابتدا توان تک تک پاها سنجیده می شود و سپس در ملخ کامل، توان اجرایی هر دو پا به طور هم زمان و با هم در حرکت تمرین می شود.

همچنین دست ها تک به تک بالا برده می شوند و سپس دو دست با هم و همزمان به بالا کشیده می شوند. مدت ها بر روی توانمند سازی قدرت بالابردن دست ها تمرین می شود.

در مرحله سوم، یک دست و یک پای مخالف به صورت همزمان بالا برده می شوند. در نتیجه توان بالا نگهداشتن یک دست و یک پا سنجیده و تقویت می شود.

در نهایت مرحله ملخ کامل که بالا بردن دو دست و دو پا همزمان است، اجرا می شود.

ابزار مختلف بسیار کمک کننده هستند. وقتی با دستانمان آجر را نگه میداریم، با کمک هم افزایی عضلات دست، توان دست ها برای بلند شدن از زمین بیشتر می شود.

زمانیکه پاها را روی صندلی قرار میدهیم،وزن پاها از روی عضلات کمری کاهش پیدا می کند. در نتیجه حرکت را راحت تر انجام می دهیم. وقتی مجدد همان حرکت را بدون ابزار انجام بدهیم، آنگاه نسبت به حرکت شناخت سریع تری پیدا کرده ایم. بنابراین در تکرار تمرین های خود در روزهای آتی، زودتر می توانیم عضله ضعیف را بهبود ببخشیم.

 

Muscle & Motion Yoga/ Yoga app

 

خم کردن پاها از زانو و عمود نگهداشتن ساق پاها نسبت به ران ها باعث می شود تا عضله کمری وضعیت بهتری را تجربه کند. این تنوع تمرین برای کمک به بهبود وضعیت کمری مناسب است که در تصاویر بعدی نشان داده شده است.

 

 

  ابوالهول، بوجانگ یا مارکبرا، اوردواموکاشوان یا سگ سر ،از آساناهای آماده ساز و کمک کننده برای اجرای این آساناها هستند.

   

       

       

 

درتصویرهای بعدی آناتومی حرکت را می توانید ببینید.

Muscle & Motion Yoga/ Yoga app

Muscle & Motion Yoga/ Yoga app

 

 

 

امیدوارم با مشاهده تنوع اجرا با کمک ابزار مختلف، ایده های خوب تمرینی برای شما رقم خورده باشد و بتوانید تمرین های متنوعی را تجربه کنید.

 

کانال تلگرام – سیصد هفته یوگا مطابق با کتاب پرتوی بر یوگای استاد آئینگر  t.me/SamiyaSafaeiYoga

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *