کتاب یوگا برای ورزش‌ها به همراه فایل‌های صوتی و سیکل آساناها

 معرفی کتاب”یوگا برای ورزش‌ها”

در این صفحه از سایت تصمیم دارم برای علاقمندان به یوگا، مسابقات و ورزش‌ها، روخوانی و بررسی نکات مهم کتاب “یوگا برای ورزش‌ها” را قرار دهم. این کتاب نوشته استاد آئینگر است و برگردان آن را امید اقتداری انجام داده است.

در این کتاب به روش های گوناگون و به دفعات، نحوه‌ی توانمند سازی ورزشکارها در رشته‌های مختلف ورزشی توسط آسانا‌های متنوع توضیح داده شده است.  پیوستگی در اجرای تمرین‌های مختلف از آساناهای یوگا، سیکل‌های متنوع از آساناهای پر کاربرد و در عین حال ساده، با توضیحات کلیدی استاد آئینگر، از نکات مهم و قابل توجه در این کتاب است. در پست پیش‌ رو، فایل‌های صوتی از خوانش کتاب را خواهید شنید و تصاویر کتاب از معرفی سیکل‌های توانمند‌سازی ورزشکارها را خواهید دید. 

ویدیو معرفی کتاب

 

فایل صوتی اول:

 پیش‌گفتار، دیباچه، مقدمه- از صفحه ۱ تا ۲۱

(زمان ویس ۳۴ دقیقه)

 

 

فایل صوتی دوم:

 بخش یک: هنر یوگا و ورزش‌ها- از صفحه ۲۱ تا صفحه ۲۹

تعریف هنر، تعریف ورزش، معرفی شش نوع هنر از دید فرهنگ سرزمین یوگا، جایگاه ورزش، ورزشکار و یوگا در این تقسیم‌ بندی شش‌گانه، تعریف هوش‌سر و هوش‌قلب، توجه به شهود و جایگاه آن به عنوان یک امتیاز برای ورزشکار در زمین‌بازی و مسابقات، توجه به تمرکز و تنفس و همچنین چگونگی ارتقای شهود، نگرش بی‌اعتنایی( اوپکشابهاوا) نسبت به عملکرد و منتقدان، همگی نکات مورد توجه در این فایل صوتی می‌باشند.

آساناهایی که کانون هیجانی را بالا می‌برند و اعتماد‌ به‌ نفس ایجاد می‌کنند. در این حرکات قلب بالاتر از سر قرار می‌گیرد و این یکی از ویژگی‌های مهم در حرکات معکوس است. ( تصویر بعدی)

سالامبا‌ شیرشاسانا، سالامبا ساروانگاسانا، دوی پادا ویپاریتا دانداسانا،ستوباندا ساروانگاسانا، ویپاریتا کارانی.

 

شش شکل هنر:

*یوگیکا(یوگا)                                                                                                      * مالیکا و کریدا(مالاویدیا، مانند کشتی و تمام مسابقات و بازی‌ها) هنر مسابقات

* ناتیا( نمایش و هنرهای نمایشی)= هنر نمایشی                                                      *سانگیتیکا( موسیقی صدایی و سازی)= هنر موسیقی

*دانورویدیا( تیراندازی و آموزش نظامی)= هنر رزمی                                                    *ویاواهاریکا( تمام حرفه‌ها از کشاورزی تا مالی شامل مزرعه داری، اقتصاد و. )= هنر تولید

فایل صوتی دوم ۲۶ دقیقه 

فایل صوتی سوم:

 یوگا برای رسیدن به برتری- از صفحه ۲۹ تا ۵۰

شامل: انعطاف پذیری و آساناهای انعطاف پذیری- سرعت و آساناهای سرعت- چابکی و آساناهای چابکی ۱ و ۲- چابکی از طریق هماهنگی بین چشم ها و دست ها و پاها، و آساناهای این هماهنگی- چابکی از طریق هماهنگی بین چشم ها و ستون مهره‌ها و آساناهای این هماهنگی- آساناهایی که ضعف های واکنش بدن را اصلاح می‌کنند- متمرکز شدن- تمرکز- شعور در تمام وجود.

آساناهای انعطاف پذیری

 

 سرعت

 

یوگا پاتا( یوگا با کمربند و پارچه) در مجسمه نرسیمها 

 

آساناهای چابکی۱

 

آساناهای چابکی ۲

 

آساناهای هماهنگی بین چشم‌ها و دست‌ها

 

 هماهنگی بین چشم‌ها و ستون مهره‌ها

 

اصلاح ضعف‌های واکنش‌های بدن 

 

تمرکز

فایل صوتی سوم( ۵۵ دقیقه)

 

فایل صوتی چهارم:

ادامه بخش یک– از صفحه ۵۰ تا ۶۶

شامل: تعادل و استواری در پاها، یوگا کرونتا برای قدرت، آساناهای قدرت، بنیه، استقامت، کاهش خطر آسیب۱ و ۲، خودآسایی و سرحالی سریع، آرام کردن چشم‌ها، انگیزه، انضباط.

 

 استواری در پاها

 

یوگا کرونتا برای قدرت

 

 قدرت

 

آساناهای بنیه

 

 استقامت

 

آساناهای کاهش خطر آسیب-۱           

 کاهش خطر آسیب-۲ 

 

خودآسایی و سرحالی سریع

   

 

 آرام کننده چشم‌ها

فایل صوتی چهارم( ۴۶ دقیقه)

 

ادامه دارد………

 

 

 

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

4 پاسخ

  1. سلام و درود به استاد با اخلاق و عزیزم خیلی خوشحالم که صدای گرمتون رو با خوانش کتاب یوگا برای ورزش‌ها شنیدم ممنون که بی چشمداشت این کار ارزنده رو در اختیارمون گذاشتید دمتون گرم و دلتون شاد و تنتون تندرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *