دیاناویراسانا، ویراسانا، گوموک آسانا،چگونگی و تنوع اجرا

ویراسانا- دیانا ویراساناگوموک آسانا–  وضعیت سر گاو-پهلوان

cow face pose-virasana-dhyana virasana-gomukhasana

– ویراسانا یا قهرمان hero pose یک آسانا در وضعیت نشسته است. رویه ساق ها روی زمین و دو شصت دو پا در پشت بدن به هم مماس هستند و سرینی ها روی پاشنه پا قرار میگیرند/ یا دو شصت از هم فاصله داشته و سرینی روی زمین ولی مماس به لبه های داخلی دو کف پا هستند/ در تنوع های مختلف، زانوها یا به هم چسبیده هستند و یا از هم دورند /
جهت جلوگیری از آسیب زانو و همچنین مچ پا، میتوان از مت کلفت و یا حوله در زیر زانو و یا در زیر مچ پا و انگشتان پا استفاده کرد.( در اسلاید ها مشخص است).
– آجر یوگا هم بعنوان ابزار کمکی برای جبران انعطاف کم عضلات، در اجرای این آسانا قابل استفاده است.

 

دیانا ویراسانا( وضعیت پهلوان، سر گاو) یک آسانای نشسته است به گونه ای که پا ها بصورت ضربدر در محل ران، از روی هم عبود میکنند. وکف پاها متمایل به سمت سرینی ها در جهت مخالف هستند. نکته مهم این است که در فرم نهایی، زانو ها کاملا روی هم هستند. هر دو سرینی روی زمین قرار می گیرد. نیمه بالایی بدن کاملا عمود بر سرینی ها است. قفسه سینه باز و منبسط، پهلو ها بلند و کشیده، پشت کاملا صاف، مهره های گردن در امتداد ستون مهره ها، نگاه روبرو.

 

– تنوع دستها : دستها یا روی ران ها قرار میگیرد.  یا دستها از دوطرف به شصت های پا یا تیغه کناری کف پا متصل میشوند/ یا به صورت پیچ مانند دست ” گارود” یا ” عقاب”  در جلوی قفسه سینه و صورت قرار می گیرد / یا به صورت دست ” گوموک” یا ” سر گاو” در پشت بدن، در هم قلاب می شوند / می توان برای بالا بردن انعطاف در عضلات و آماده سازی جهت گرفتن دو مچ دست در فرم گوموک، از کمربند استفاده کرد.

 

– جهت بالا بردن انعطاف پا ها برای رد شدن از روی هم، می توان” سوپتا دیانا ویراسان” انجام داد. به پشت می خوابیم، پاها را از زانو خم کرده و از محل ران از روی هم رد کرده و مچ پا و یا لبه خارجی کناری پا را می گیریم. با کمک دیوار نشان داده شده است.

 

#دیاناویراسانا#ویراسانا#گوموک آسانا#پهلوان#وضعیت صورت گاو##

#

#samiyayoga

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *