دوره طراحی تمرین یوگا و برنامه ریزی الگوهای متفاوت تمرینی در یوگا

طراحی تمرین یوگا و برنامه ریزی الگوهای متفاوت تمرینی 

همواره یکی از دغدغه های مهم مربیان یوگا در ابتدای سال های تدریس برای هدایت بهتر فراگیرهای خود در کلاس های یوگا، نحوه چیدمان آساناها و الویت بندی آساناها در طول یک دوره آموزشی و سپس در ادامه در طول یک یا چند سال آموزشی است. برای بعضی از مربیان، این دغدغه  تبدیل به نوعی نگرانی شده است و تا حدی مانع از فعالیت آنها در امر آموزش و کلاسداری است.

قسمتی از این نگرانی طبیعی است و قطعا همراهی و همزمانی فعالیت تدریسی و در کنار آن آموزش دیدن مربی بسیار کمک کننده است. مطالعه و بررسی عمیق آساناها، کسب تجربه از طریق چشم اندازهای مختلف و اصولی آموزشی، می تواند به توانمند شدن مربیان کمک کند و اتفاقا این نگرانی به امتیازی مثبت در مسیر تدریس تبدیل شود.

در دوره وبینار طراحی تمرین یوگا سعی من بر آن است تا با بررسی چندین الگوی تمرینی در سبک های مختلف یوگا و همچنین با طبقه بندی آموخته های مربیان یوگا کمک کنم تا مربیان با تسلط بیشتر از آموخته هایشان در جهت توسعه کلاس های آموزشی خود بهره ببرند.

طراحی تمرین به چیدمان آساناها و اولویت بندی در ارایه آنها در یک کلاس و یا در طول یک دوره آموزشی توجه دارد. گروه هدف و  طول زمان آموزشی در یک کلاس یا یک ماه یا یک دوره آموزشی، ۲ فاکتور مهم در مدیریت و برنامه ریزی و هدف گزاری برای یک گروه و در نهایت ضروری برای چیدمان و طراجی تمرینی در کلاس ها هستند. سطح و توان فراگیرها، برای هدف گزاری تمرینی در چیدمان آساناها و پرانایاما برای مربیان تازه کار بسیار چالش برانگیز است به ویژه که این مربیان بنا به شرایط اجتماعی و کاری مجبور هستند در کلاس هایی با ترکیب های ناهمسان سنی و تفکیک نشده از لحاظ توان بدنی و توان یوگایی،و گاه با وجود افراد با مشکلات بدنی، تدریس داشته باشند.

در طول دوره بر روی نکات مورد چالش مربی توجه ویژه خواهیم‌داشت و الگوهای مختلف و راهکارهای مختلف را بررسی خواهیم‌می کنیم.

شروع، میانه، پایان/ مبتدی، متوسط، پیشرفته، هرکدام به تفکیک ۳ سطح/ آسانای آموزشی اصلی، تقویت کننده های آساناهای اصلی، پیشنیاز، آماده سازی، مقدمه آسانای اصلی/جرکات اصلاحی قسمت های اصلی بدن با تفکیک و اولویت بندی در طول یک دوره آموزشی/ جدول آساناهای سطوح/آشنایی و کار با ابزار برای اساناهای پایه / سیکل های مختلف آساناها با هدف  های تمرینی مشخص و بر اساس الگوهای متفاوت…… موارد ذکر شده همگی قسمتی از نکات آموزشی است که در طول دوره وبینار آموزشی طراحی تمرین تدریس می شود.

در آخر دوره، کتاب تخصصی “طراحی تمرین یوگا ” معرفی می شود. این کتاب در سبک آشتانگا یوگا نوشته شده‌است و  ترجمه آن در بازار موجود می‌باشد. شرکت‌کنندگان بعد از اتمام دوره همواره می توانند با مطالعه آن، سوالات خود را با من در میان گذاشته و فرصت مطالعه عمیق‌تر و دقیق‌تری را فراهم آورند و زمینه‌ی تدریس خود را نیز گسترش دهند.

کتاب” یوگا برای ورزش‌ها” کتاب ارزشمند دیگری است که در دوره معرفی می شود که بسیار پرکاربرد در حوزه پیشگیری و رفع آسیب های ورزشی با معرفی اصولی آساناها پرکاربرد در طراحی تمرین کلاسه

*دوره طراحی تمرین و برنامه ریزی الگوهای تمرینی چیست؟

این دوره با توجه به نیاز مربیان برای ارایه تمرینات متنوع و جهت دار برای توانمند سازی فراگیر ها در کلاس های یوگا تدوین شده است. با کمک پاورپوینت مطالب گوناگون در زمینه طراحی تمرینی ارائه خواهد شد. همچنین حرکت شناسی چند آسانا مورد بررسی قرار می گیرد تا با توجه به آنها راهنمایی های لازم برای چیدمان آساناهای اصلی و همچنین تمرین های آماده سازی و همچنین توجه به حرکات اصلاحی مناسب با آساناهای یوگا، انجام پذیرد.

*این دوره برای چه افرادی مناسب است؟

-این دوره برای کلیه مربیان در سطوح مختلف می تواند مفید واقع شود. زیرا با ارایه الگوهای متفاوت، می تواند انگیزه خوبی برای اجرای تنوع تمرینی در الگوهای پیشین مربیان را ایجاد کند.

-این دوره برای مربیانی که به تازگی شروع به فعالیت کرده اند نیز یک پیشنهاد ویژه است تا با آشنایی با چندین الگو و سیکل تمرینی و همچنین تقسیم بندی های حرکتی، با اعتماد به نفس بیشتری در جهت برقراری کلاس های آموزشی خود اقدام کنند.

-این دوره برای علاقمندان به یوگا که دوست دارند به طور جدی تمرین داشته باشند، یا علاقمندانی که تصمیم دارند برای مربیگری یوگا هم اقدام کنند، یک پیشنهاد ویژه است تا برای دانش افزایی خود از مطالب دوره به طور کاربردی بهره ببرند و با تنوع سبک ها و تنوع تمرین ها آشنا شوند.

*چرا این دوره؟

به عنوان مدرس در دوره های مربیگری یوگا و آشناشدن با بیش از چند صد مربی درجه سه، و همچنین با توجه به مطالب ارائه شده در دوره های مربیگری، همواره با درخواست بسیاری از فراگیرهای دوره مربیگری روبرو بوده ام که نگران کلاسداری و طراحی تمرین در کلاس های خود بوده اند. قسمتی از این نگرانی کاملا طبیعی است و آن به دلیل تازه کار بودن و همچنین حس مسئولیت و تعهد در ارائه هرچه بهتر کلاس های آموزشی خود بوده است.با توجه به این نیاز سنجی، بر آن شدم تا با برگزاری” دوره های” ” طراحی تمرین و برنامه ریزی الگوهای تمرینی” ضمن افزایش آگاهی از تمرینات متنوع در سبک های مختلف یوگا، در مربیان تازه کار و متعهد و مسئولیت پذیر، با ایجاد فضای پرسش و پاسخ در رفع بعضی از ابهامات آنها با آموزش های این دوره اقدامی انجام داده باشم.

همچنین برای مربی های با تجربه تر نیز با این دوره آموزشی، انگیره برای تنوع و تغییر در تمرین های تکراری و قبلی فراهم خواهد آمد.

*موضوع های اصلی که در این دوره دنبال می شود؟

۱- بررسی و شناخت “دو آسانا ” به عنوان نمونه آموزشی برای توجه و نگاه دقیق به آساناها، تفکیک و تقسیم بندی آنها با توجه به بدن افراد، وضعیت آسانا، علت انجام آن ،نیاز سنجی برای آموزش آن ، تقسیم بندی حرکتی، تقسیم بندی زمانی، تقسیم بندی افراد در کلاس( سنی، حرکتی..)، امکانات کلاسی،  امکانات ابزار، تفاوت آموزش آنها در سه سطح مختلف گروهبندی کلاسی و  …….

۲- تقسیم بندی تمرینی و الگوهای متفاوت تمرینی در جلسات کلاسی یوگا برای مربیان

۳- معرفی چندین سیکل و الگوی تمرینی

۴- آشنایی و معرفی کار با ابزار در اجرای تعدادی از آساناهای پایه

۵- معرفی چند برنامه تمرین شخصی

۶- معرفی و بررسی چند سایت و صفحه حرکات اصلاحی و اپلیکیشن های تخصصی یوگا

۷- مروری بر چند سبک یوگا

۸- ارائه تمرین و تصحیح تمرین برای مقایسه طراحی تمرین در چند سبک

۹- معرفی کتاب تخصصی طراحی تمرین و پشتیبانی

۱۰- راهنمایی و پیشنهاد برگزاری تنوع برگزازی دوره های آموزشی برای شرکت کننده ها

اطلاعات مهم دوره:

  • تعداد جلسات:      ۴ جلسه
  • ساعت برگزاری:    ۱۵ تا ۱۷
  • روز های برگزاری دوره پیش رو:
  • دو شنبه ۳۰،۲۳،۱۶،۹ بهمن  ۱۴۰۲ 

شیوه برگزاری:

۴ جلسه آنلاین، اسکای روم + یک جلسه حضوری 

در طول دوره،علاوه بر آشنایی با سیکل ها و الگوهای متفاوت تمرینی در یوگا، حرکت شناسی چند آسانا بررسی می شود و مطابق با آنها بر روی تقسیمات تمرینی براساس بدن و آسانا طراحی و برنامه ریزی تمرینی پیشنهاد می شود. جلسه حضوری با هماهنگی مشخص می شود.

چند توضیح ضروری:

لازم به یادآوری است که گذراندن این دوره بدون ارایه مدرک است. این دوره صرفا جهت بالا بردن اطلاعات و افزایش آگاهی نسبت به تنوع در طراحی تمرین و برنامه ریزی تمرینی در کلاس های یوگا برای مربیان و همچنین توسعه تنوع تمرینات شخصی در افراد علاقمند است در جهت ایجادتنوع های بیشتر در الگوهای متفاوت تمرینی یوگا.

*شهریه دوره:

*مبلغ ثبت نام ۱۹۰۰۰۰۰ تومان( یک میلیون و نهصد هزار تومان)

*واریز مبلغ به شماره کارت:

۳۸۷۱ ۳۷۳۵ ۶۹۱۶ ۶۰۳۷

* سامیا صفائی

*دوره با تعداد محدود برگزار می شود همراه با رفع اشکال و پشتیبانی

*مهلت ثبت نام تا دوشنبه ۸ بهمن ماه

*لطفا پس از واریز مبلغ دوره، عکس فیش پرداخت را به شماره تلگرام ارسال نمایید. پس از ارسال، لینک ورود به اسکای روم در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

-سوالات و نظرات خود را می توانید از طریق همین صفحه و یا در تلگرام  مطرح نمایید.

جهت اطلاع از کلاس ها، دوره ها و تمرین های منظم هفتگی می توانید با کانال تلگرامی در ارتباط باشید.

t.me/samiyasafaeiyoga

 

 

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *